Na schudnięcie oraz zredukowanie tkanki tłuszczowej jest parę dobrych sposobów. Jeśli jednak chcesz zrobić to zdrowo i oczekujesz stałych efektów, to powinieneś wziąć pod lupę jeden znaczący szczegół w swojej diecie. TŁUSZCZE. Tak, aby zrzucić tłuszcz należy jeść tłuszcz. Coraz większa grupa osób przekonuje się, że diety bogate w zdrowe źródła tłuszczu są wręcz niezastąpione.

Niestety nadal w głowach wielu ludzi istnieje przekonanie, że tłuszcze są złe, prowadzą do otyłości i należy ich unikać. Poniekąd mają rację. Są rodzaje tłuszczu, które całkowicie powinniśmy wyeliminować z menu. Są też takie, które koniecznie powinny znaleźć się w diecie każdego.

Powinniśmy bazować na ekologicznych tłuszczach tłoczonych na zimno, a wystrzegać się tych wysoko przetworzonych, produkowanych przemysłowo. Nasiona i orzechy są rafinowane przy pomocy rozpuszczalników chemicznych w bardzo wysokich temperaturach (ok. 270 stopni). Ich zapach jest zminimalizowany. Aby nie powstała w nich piana dodaje się różnego rodzaju środki chemiczne, a następnie utwardza się je. Tym sposobem produkt staje się dla naszego organizmu bezwartościowy, a nawet szkodliwy, ponieważ znajdują się w nim tłuszcze trans.

JAKICH TŁUSZCZY POWINNIŚMY UNIKAĆ?

  1. Oleje rafinowane
  2. Oleje w plastikowych butelkach
  3. Utwardzone lub częściowo uwodornione
  4. Tłuszcze trans
  5. Przypalone podczas smażenia
  6. Bezzapachowe tłuszcze i oleje
  7. Przetwarzane w wysokiej temperaturze
  8. Zjełczałe

Zdrowe tłuszcze w czasie produkcji traktuje się bardzo ostrożnie, a tłoczenie wykonuje się ręcznie. Olej tłoczony jest na zimno, ani razu nie znajduje się w wysokiej temperaturze. Tym sposobem nie traci on podczas produkcji swojego stanu skupienia. Tłoczony na zimno olej pozytywnie wpływa na organizm oraz jego funkcjonowanie.

Zdrowe tłuszcze niosą naszemu organizmowi wiele korzyści, jak na przykład pozwalają przyswajać rozpuszczalne w wodzie witaminy A,D,E,K, ograniczają wahania poziomu cukru we krwi, odpowiadają za ciepło organizmu, sycą na długo, poprawiają pracę mózgu, są najbardziej skoncentrowaną formą magazynowania energii.

JAKIE TŁUSZCZE POWINNIŚMY SPOŻYWAĆ?

  1. Olej kokosowy, mleko kokosowe, wiórki kokosowe
  2. Awokado
  3. Orzechy
  4. Oliwa z oliwek
  5. Siemię lniane
  6. Jaja
  7. Masło ghee lub z pewnego źródła
  8. Tłuste ryby
  9. Boczek
  10. Tłuste mięsa
  11. Smalec

Unikając zdrowych kwasów tłuszczowych narażamy nasz organizm na wiele zaburzeń. Nie wchłania on wtedy praktycznie żadnych wartości z posiłków, pojawiają się stany zapalne, układ odpornościowy się osłabia, a procesy wpływające na spalanie tkanki tłuszczowej pracują na minimalnych obrotach.

Oczywiście tłuszcz w znacznym stopniu ułatwi odchudzanie, ale to, co robimy na co dzień również ma ogromne znaczenie, a zatem..

OTO 5 MANEWRÓW NA SPALANIE TŁUSZCZU:

  1. Postaw na interwały! Taki rodzaj treningu prowadzi do spalenia aż trzy razy większej ilości tkanki tłuszczowej niż inne formy aktywności. Co więcej, pozwala spalić ją w czasie o połowę krótszym i mniejszym wysiłku energetycznym.
  2. Rób ćwiczenia funkcjonalne! Treningi zawierające ćwiczenia wielostawowe są bardzo dobrym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej, ale również na poprawę kondycji i budowanie masy.
  3. Pij wodę. W ogromnym stopniu ułatwia to gubienie wagi o czym trąbiliśmy już niejednokrotnie.
  4. Wysypiaj się! To zabrzmi absurdalnie, ale to zły sen jest jednym z czynników pojawiania się nadwagi. Relaks ciała przed snem jest dobrym pomysłem w sytuacji, kiedy źle sypiamy. Uspokoi umysł, a to wpłynie korzystnie na jakość snu, co z kolei wspomoże utratę tkanki tłuszczowej, ponieważ długi, spokojny sen przyśpiesza metabolizm.
  5. Jedz świeże, surowe warzywa! Mają one fitoskładniki, które przyśpieszają procesy trawienne.