Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, jak niebezpieczny dla zdrowia jest tłuszcz zmagazynowany wokół talii. Jeśli nie zajmiemy się tym w odpowiednim momencie, możemy mieć wiele problemów zdrowotnych, jak na przykład choroby serca, choroby metaboliczne, udar lub cukrzyca. Co zatem zrobić, aby tego uniknąć i pozbyć się problematycznej oponki? Nikogo tutaj nie zaskoczymy mówiąc, że należy zacząć ćwiczyć oraz zmienić nawyki żywieniowe. Wymaga to czasu oraz pracy, ale przecież chcieć, to móc :)! Przedstawiamy wam kilka wskazówek, które na pewno ułatwią wam zadanie.

SKIP THE DIET JUST IT HEALTHY 

  1. Zrównoważona, dobrze zbilansowana dieta to najlepszy i w zasadzie jedyny sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej raz na zawsze. Do swojego menu powinieneś włączyć zielone warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze, dobrej jakości mięso, jaja. Produkty bogate w błonnik również powinny na stałe u Ciebie zagościć. Błonnik obniża ilość cholesterolu i trójglicerydów, a nawet obniża apetyt. Wyklucz z diety produkty przetworzone. Na zakupach kieruj się hasłem „jak najmniej chemii w chemii”.
  2. No stress.. Czy wiesz, że w dużej mierze to hormon kortyzolu odpowiada za tłuszcz odkładający się w okolicach brzucha? Wydziela się on w stresujących sytuacjach. Odpowiada on za wytwarzanie tłuszczu i odkładanie się go w jamie brzusznej. Stres towarzyszy nam na co dzień, jednak łatwo można go uniknąć. Hobby, joga, słuchanie muzyki, wypad z przyjaciółmi, gorąca kąpiel mogą znacznie zredukować nasz stres.
  3. Szklanka wody z cytryną na 20 min przed każdym posiłkiem może pomóc. Kwaśny smak sprawi, że organizm lepiej wchłonie składniki odżywcze z jedzenia oraz spotęguje wydzielanie się enzymów trawiennych.
  4. Nawadniaj regularnie organizm. Pij wodę, ponieważ oczyszcza ona organizm z toksyn i wspomaga trawienie. Włącz też herbaty ziołowe. Zawierają one katechiny, które odpowiadają za zwiększenie metabolizmu w organizmie. Oczywiście słodzone napoje oraz gazowane nie wchodzą w grę.
  5. Nie pomijaj śniadania. Jest to bardzo ważny posiłek w ciągu dnia. Doda Ci energii oraz rozrusza metabolizm na cały dzień, a tłuszcz nie będzie się odkładał. Pamiętaj tylko, że śniadania białkowo-tłuszczowe niosą za sobą o wiele więcej korzyści, niż śniadania naładowane węglowodanami.
  6. Nie idź na łatwiznę. Do sklepu czy na uczelnię wybieraj się pieszo. Załóż słuchawki na uszy i zrób sobie przyjemny spacer. Na pewno lepiej się poczujesz na świeżym powietrzu niż w zatłoczonym autobusie lub w korku. Wygodnie jeździć windą, ale postaw na schody i zmęcz się trochę. Im więcej aktywności, tym lepiej.
  7. Kiedy jesz, unikaj dużych kęsów i pośpiechu. Trawienie pokarmu zaczyna się już w jamie ustnej, dlatego zadbaj o to, aby każdy Twój kęs był niewielki i dobrze przeżuty. Im wolniej będziesz jeść, tym trawienie przebiegnie efektywniej. Co więcej, organizm będzie w stanie przyswoić więcej składników odżywczych z pożywienia.
  8. Niech aktywność stanie się dla Ciebie codziennością. I nie, nie rób nic na siłę. Aktywność fizyczna powinna kojarzyć Ci się z czymś przyjemnym. Jeśli nie lubisz biegać, to nie biegaj. Nie chcesz iść na siłownię, to zakup sobie odpowiedni sprzęt i ćwicz w domu. Treningi to nie tylko machanie nogą na dywanie, bieganie czy rower. Odnajdź się w sporcie. Spróbuj boksu, jogi, crossfitu, sztuk walki.. Możliwości jest wiele! Ps. nie, jedzenia na czas się nie liczy.