Chyba każdy z nas kiedykolwiek męczył się w domu przy filmikach z YouTube. I zapewne każdy się zgodzi, że najczęściej partią ciała, którą sobie obieraliśmy za cel, był właśnie brzuch. Niech zgadnę! Zauważyliście niewielkie efekty po dwóch tygodniach, ale potem już zero, null, stop i zastój. Czemu tak się działo? Bo takie ćwiczenia to jedynie chwilówki, niestety. Nie zbudujesz wymarzonych mięśni brzucha turlając się po dywanie.

12752013_1029350627124130_464416881_o

 

Po pierwsze brzuch, tak jak każda inna partia mięśniowa,potrzebuje czasu na regenerację. Ćwicząc go codziennie lub co dwa dni co prawda wzmocnisz go, lecz nie oznacza to, że zbudujesz bądź zarysujesz mięśnie. Wiele osób myśli, że ćwicząc codziennie tą partię dojdzie do wymarzonego six packa. Kobiety ćwiczące brzuch codziennie również są w błędzie jeśli myślą, że zarysują sobie tym sposobem piękne mięśnie brzucha. Zatem ile razy w tygodniu robić brzuch? Najlepiej 2-3 razy w tygodniu.

Po drugie nie musisz robić codziennie po 100 brzuszków, aby zbudować mięśnie. Podobnie jest z innymi, znanymi treningami na brzuch, jak na przykład „Szóstka Weidera”. Takie zestawy kompletnie mijają się z celem. Kobiety często ćwiczą brzuch z Mel b czy Chodakowską. Jednak nie zdają sobie sprawy, że one same swoje mięśnie brzucha zbudowały wykonując zupełnie inne treningi, niż pokazują na płytach i w internecie.

Po trzecie dieta. Brzuch robimy przede wszystkim w kuchni. Wiele osób ma już mięśnie brzucha dzięki treningom, jednak nie dostrzega ich, ponieważ mogą być ukryte pod tłuszczem. Krata na brzuchu nie będzie widoczna, jeśli trzymasz się na wysokim poziomie tkanki tłuszczowej.

Zatem jak efektywnie ćwiczyć brzuch?

Jak wiadomo – na każdego działa co innego. Nie ma jednego, sprawdzonego sposobu dla wszystkich ludzi. Najlepiej kombinować i sprawdzać na sobie co wpływa na Ciebie najlepiej. Jednak u wielu osób jak i u nas świetnie sprawdza się ćwiczenie brzucha 2 razy w tygodniu, maksymalnie 3. Świetną opcją jest wykonywanie 3-4 ćwiczeń po 20-30 powtórzeń. Do treningu dobrze wrzucić dodatkowe obciążenie. Trening brzucha dobrze dodać do innego zestawu ćwiczeń, np po treningu klatki, barków czy ramion.

Jakie są najlepsze ćwiczenia?

I tutaj podobnie. Nie ma najlepszych ćwiczeń na brzuch. Każde ćwiczenie wykonywane poprawnie przyniesie efekty. Opcji mamy na prawdę dużo:

  • Unoszenie prostych lub zgiętych nóg w zwisie
  • Unoszenie prostych nóg leżąc na ławce
  • Spięcia na piłce
  • Spięcia na ławeczce ujemnej
  • Scyzoryki
  • Allachy
  • Deska
  • Unoszenie nóg do świecy
  • Przyciąganie nóg do brzucha na trx

I wiele innych.

Oczywiście brzuch angażować powinniśmy podczas wszystkich ćwiczeń, które wykonujemy. Pomoże to nam wzmocnić tę partię, oraz poprawić zarys mięśni. Są osoby, które w ogóle nie ćwiczą mięśni brzucha, ponieważ angażują je w czasie treningu pozostałych partii, dzięki czemu cieszą się pięknie zarysowaną kratą.

Tutaj łapcie króki filmik z moimi ulubionymi ćwiczeniami na brzuch.