Nudna, monotonna dieta? Stale powtarzające się posiłki? Skończ z tym!

Zdrowo wcale nie znaczy nudno. Żeby schudnąć nie możesz jeść tylko sałatek, kanapeczek czy zup warzywnych. Tak samo jeśli robisz masę nie jedz jedynie kojarzącego się z wielkimi facetami ryżu z kurczakiem. Coraz większa grupa osób przekonuje się, że aby schudnąć, trzeba jeść. I nie mówię o samych warzywach i jogurtach naturalnych, które w dużych ilościach przypisują dietetycy swoim klientom. Mówię o konkretnych posiłkach. Posiłkach pełnowartościowych, odpowiadających naszemu zapotrzebowaniu.  Jeśli nasze codzienne menu będzie się stale powtarzać, szybko zniechęcimy się do diety, a na samą myśl o posiłku pojawi się grymas na twarzy. Jaki jest zatem złoty środek? Kombinacje w kuchni! Nie każdy z nas lubi gotować, jednak smaczne posiłki można przygotować w dosłownie kilka minut!

Po pierwsze przyprawy – to one nadają potrawą cały smak. Wybór jest przeogromny! Od zwykłego majeranku, oregano, pieprzu czy soli po niesamowite mieszanki jak suszone pomidory z bazylią i czosnkiem niedźwiedzim.

Po drugie warzywa – nie dość, że dzięki nim dostarczysz organizmowi witamin, to można z nich stworzyć świetne sosy czy dodatki do makaronów i mięs. Nie jedz jedynie warzyw gotowanych na parze. Podsmaż je na oleju kokosowym, upiecz w piekarniku, zrób pyszną zupę.

Po trzecie nie stawiaj wciąż na te same źródła węglowodanów, białek i tłuszczy – lubisz makaron? Świetnie, zatem nie rezygnuj z niego, ale nie jedz go w każdym posiłku. Wrzuć do menu kaszę, płatki jaglane lub owsiane, ryż.. Z każdego źródła węglowodanów dostarczysz innych witamin jak i wartości odżywczych. To samo tyczy się białek i tłuszczy. Niech kurczak nie będzie codziennym standardem. Ryby i jajka są dużo zdrowsze i zawierają niezbędne aminokwasy. A do tego można z nich stworzyć świetne potrawy! Olej lniany, orzechy, awokado, boczek, żółtka jaj.. to tylko kilka źródeł tłuszczy, które są niezwykle ważne w diecie.

Po czwarte – w internecie krąży mnóstwo przeróżnych, zdrowych przepisów na przepyszne ciasta, desery, naleśniki. Ciągnie Cię do słodkiego? Wcale nie musisz z niego rezygnować. Postaw na zamienniki sklepowych słodyczy i zrób je sam.

 

Baw się dietą, urozmaicaj najczęściej jak się da. Zobaczysz, że niechęć do siedzenia w kuchni może zamienić się w Twoje nowe hobby.