Na dobrą formę trzeba sobie zapracować, wiadomo. Jednak najczęstszą wymówką ludzi co do ćwiczeń i diety jest brak czasu. Praca, dom, szkoła, dzieci.. Nie każdemu łatwo będzie pogodzić zdrowy styl życia z obowiązkami, lecz my wiemy, że dla chcącego nic trudnego. Wydawać by się mogło, że treningi i trzymanie diety są strasznie czasochłonne. Wcale nie musi tak być, jeśli zmienisz podejście do sprawy.

Nastawienie jest bardzo ważne w każdej sytuacji życiowej. Nie możesz z góry zakładać, że zaczynasz się odchudzać, bo już na starcie jesteś na straconej pozycji. Zrób tak jak my! Nie odchudzasz się, tylko zmieniasz styl życia na zdrowy. Nie zamęczasz się ćwiczeniami, których nienawidzisz, tylko wybierasz taką formę aktywności, która sprawia Ci przyjemność. Zmieniasz nawyki żywieniowe i włączasz do codziennych obowiązków więcej aktywności. Zaczynasz walkę o lepszą wersję siebie.

Jeśli masz czas na przygotowywanie posiłków w domu bądź na wyjście do pracy, to masz szczęście. Wiele osób ten czas ma bardzo ograniczony, jednak zawsze da się wygospodarować parę minut na przygotowanie szybkich posiłków do pracy. Wystarczy wstać chwilę wcześniej lub później położyć się spać, skrócić sobie czas przed ekranem i wziąć się za posiłki. Za jednym razem możesz zrobić jedzenie na cały dzień. Wystarczy wrzucić do garnka więcej kaszy,a na patelnię podwójną porcję mięsa. Do jednego posiłku dodasz oliwę z oliwek, do innego orzechy bądź olej kokosowy i różne mieszanki warzyw. Jest jeszcze opcja zamówienia kateringów na cały dzień, które od jakiegoś czasu cieszą się dużą popularnością.

Co jeść, żeby się nie znudzić?

To proste, mamy mnóstwo zdrowych źródeł węglowodanów, białek i tłuszczu. Jednego dnia jesz ziemniaki pieczone, innego ryż, chleb na zakwasie, bataty, a jeszcze innego kaszę gryczaną lub jaglaną.. Na wtorek przygotujesz indyka, na środę polędwiczkę wieprzową, a na piątek może wpaść wołowina lub omlet z owocami. Dobrą opcją jest również pieczenie zdrowych ciast lub babeczek. Możesz później podzielić je na 3-4 dni i zjadać jako drugie śniadanie do kawy. Dla osób, które nie mają apetytu, na śniadanie dobrze sprawdzi się kawa kuloodporna. Trzyma sytość przez dobrych parę godzin. Kiedy już poczujesz lekki głód, w torbie dobrze mieć już przygotowany posiłek.

Nie omijaj posiłków.

Nie jedz po liściu sałaty. Nie opieraj diety na serkach wiejskich, jogurtach i suchych waflach. To nie jest pożywienie. To przetworzony syf, który nie wznosi nic dobrego do Twojego organizmu. Żeby schudnąć trzeba jeść! Żeby robić formę trzeba organizm dobrze karmić, a on w zamian odwdzięczy Ci się świetnym samopoczuciem, mocnym zdrowiem i piękną sylwetką. Każdego dnia dostarczaj sobie zdrowe, pewne źródła węglowodanów, białka, tłuszczu, witamin i minerałów. Jedz owoce i warzywa w dużych ilościach, pij wodę, aby wszystkie niezbędne składniki wchłaniały się do organizmu.

Nie masz czasu między zajęciami a treningiem zjeść czegokolwiek? Jeszcze przed wyjściem z domu przygotuj shake’a! Awokado, szpinak, kiwi, banan, odżywka białkowa – cudo i daje niezłego kopa. wypij na 0,5-1  przed rozpoczęciem aktywności i problem z głowy 🙂

Jak znaleźć czas na treningi w codziennej rutynie?

Jak już mówiliśmy, dla chcącego nic trudnego. Chyba każdy potrafi wygospodarować chociaż 4-5 godzin w tygodniu na małą aktywność fizyczną. Kwestia tego, czy się chce, czy się nie chce (zazwyczaj niestety to drugie). Jedni uwielbiają po całym dniu pracy odstresować się na siłowni, inni wolą walnąć się na kanapie przez tv. Twój wybór, jednak jeśli na prawdę zależy Ci na zdrowiu i figurze, to uwierz na słowo – pokochasz treningi siłowe. Ludzie często aktywność kojarzą z nie wiadomo jakim wysiłkiem. Wyobrażają sobie godziny spędzone na bieżni czy rowerku w najgorszych męczarniach, a wcale tak być nie musi! A nawet powiemy wam więcej – to treningi siłowe wpływają na przyśpieszenie metabolizmu równocześnie sprzyjając utracie tkanki tłuszczowej. W przeciwieństwie do kardio, treningi siłowe kształtują sylwetkę, wzmacniają i budują mięśnie. Jeśli Twoje treningi opierają się na kardio, to nie spalasz tylko tłuszczu, ale też masę mięśniową, przez co ciało robi się sflaczałe i nie atrakcyjne. Jeśli zależy Ci na kształtowaniu sylwetki, polecamy łączyć ćwiczenia siłowe z kardio lub jeszcze lepiej – z interwałami.

1 GODZINA TRENINGU TO 4% TWOJEGO DNIA.

Treningi siłowe mogą opierać się o ćwiczenia z ciężarami lub z masą własnego ciała. Ta druga forma nie tylko poprawia sylwetkę, ale również sprawność i mobilność całego ciała. Nieodłącznym elementem treningów są oczywiście rozciąganie i rozgrzewka. Jeśli nie chcesz na co dzień poruszać się niczym człowiek z kijem w tyłku, to lepiej nie pomijaj tych dwóch kwestii.

Nasz sposób na dobrą formę i świetne samopoczucie to po prostu zdrowe, pełnowartościowe posiłki i treningi, które uwielbiamy! Nie mówimy nigdy, że jesteśmy na diecie. Mówimy, że zdrowo się odżywiamy i taka jest prawda. To nie jedzenie rządzi nami, lecz my jedzeniem. Nie czekamy z zegarkiem w ręku na każde, kolejne danie. Jemy wtedy, kiedy jesteśmy głodni i to, na co mamy ochotę. Dzięki dużej ilości zdrowego pożywienia każdego dnia nie odczuwamy ochoty na fast foody i słodycze, a kiedy już chcemy zjeść pizzę czy burgera, z łatwością przygotowujemy je w zdrowszej, ale równie dobrej lub nawet lepszej wersji. 😀 wystarczy wiedzieć, jakich zamienników użyć, co z czym połączyć i mieć wyczucie smaku. Są dni, kiedy oczywiście wyjdziemy sobie na miasto i zjemy bez żadnych wyrzutów w restauracji lub kiedy zwyczajnie odpalimy serial i otworzymy pudło lodów. Trzeba znać umiar. Na drugi dzień nie idziemy biegać przez 2 godziny, żeby spalić zbędne kalorie, bo nie o to w tym chodzi. Luźna głowa i dobre relacje z jedzeniem. Treningi to dla nas czysta przyjemność. Robimy na nich to, co lubimy, do niczego się nie zmuszamy. O to w tym wszystkim chodzi – musisz robić to, co lubisz. Wystarczy, że ruszysz tyłek z miejsca, a to już będzie wyczyn! 🙂