Dzisiaj trochę o cellulicie, a dokładniej jak zmniejszyć jego widoczność na naszej skórze. Każda kobieta zmaga się z tym problemem i nie ma w tym nic nienaturalnego, ponieważ cellulit kobiety mają od zawsze i niestety już zawsze będą się z nim zmagały (no chyba że stać kogoś na operacje, ale tutaj nie o tym). Dzisiaj podpowiemy wam jak go zminimalizować, bo pozbyć się niestety tego cholerstwa nie da.

No to nic, zacznijmy od rzeczy mających największy wpływ na zmniejszenie cellulitu:

  1. Aktywność fizyczna – bez tego ani rusz! Człowiek stworzony jest do poruszania się, aby jego ciało było zawsze sprawne. Niestety siedzenie na tyłku nie jest niczym dobrym, ponieważ w ten sposób łatwo przytyć i zniechęcić się do ruchu. Oczywiście równoznaczne jest to z pogłębianiem cellulitu. Nie mówimy, że osoby mające pracę siedzącą mają od razu ją rzucić, ale warto w ciągu dnia wprowadzić dawkę aktywności. Wyjść na trening, na spacer, wrócić z pracy pieszo, zamiast windy wejść do domu schodami.. Każda aktywność jest dobra i na pewno przysłuży się do lepszego samopoczucia oraz wyglądu.
  2. Treningi z obciążeniem – kobiety coraz częściej sięgają po ciężary i bardzo dobrze! Dzięki treningom siłowym nasza skóra staje się jędrna i napięta, a sylwetka nabiera fajnych kształtów. Mięśnie stają się wyraźniejsze i pełniejsze. Warto treningi siłowe połączyć z kardio lub ćwiczeniami funkcjonalnymi, dzięki czemu zachowamy sprawność, a mięśnie nie będą zbite.
  3. Zdrowe odżywianie – mamy na myśli posiłki pełnowartościowe, bogate w owoce, warzywa, dobrej jakości produkty. Przerzuć się z cukru na ksylitol, zacznij smażyć na oleju kokosowym lub maśle klarowanym, a nawet częściej stawiaj na pieczenie, zamień mąkę pszenną na jaglaną, gryczaną lub żytnią razową. Ogranicz spożywanie nabiału, a postaw na dobrej jakości mięso, jaja oraz strączki. Wzbogać dietę w świeże warzywa i owoce. Unikaj tłustych kupnych sosów, a jedz orzechy, awokado, oliwę z oliwek czy nasiona. Ze zdrowych produktów również przygotować możesz świetne dania a nawet słodkie ciasta. Zajrzyj do nas na kanał na MUSCLE KITCHEN lub w zakładkę na stronie MUSCLE KITCHEN i sam zobacz jakie cuda możesz stworzyć 😀
  4. Picie wody – niezwykle ważna czynność, a tak bardzo zaniedbywana przez większość ludzi. Picie wody wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu, na nasze samopoczucie, na sylwetkę, cerę, metabolizm. Woda również w ogromnym stopniu pomaga zmniejszyć widoczny cellulit i poprawić jędrność oraz stan skóry. 2l dziennie to powinien być minimum u każdego z nas.
  5. Pielęgnacja skóry – poza ruchem i zdrowym odżywianiem zadbaj o pielęgnacje ciała. Możesz zakupić specjalne balsamy lub postawić na naturalne produkty i nawilżać skórę np olejem kokosowym. Świetnie sprawdzą się również masaże oraz kąpiele, podczas których polewasz skórę na przemian zimną i ciepłą wodą. Jednak pamiętaj, że to może pomóc tylko w niewielkim stopniu, ponieważ główną rolę w minimalizowaniu cellulitu odgrywa dieta i treningi.

Pamiętaj, że cierpliwość to klucz do sukcesu. Niektórzy na efekty mogą czekać miesiąc, a inni nawet rok. Grunt to być wytrwałym w swoich postanowieniach i dać sobie czas, a na pewno pewnego dnia docenisz efekty swojej pracy. Cellulit nie powstał w jeden dzień i w jeden dzień go nie zmniejszysz i to samo tyczy się kształtowania sylwetki. Nasz tryb życia ma ogromny wpływ na stan zdrowia i skóry, dlatego warto zastanowić się nad tym co warto zmienić w swoim życiu, żeby ruszyć na przód! 🙂