Lunch boxy są coraz popularniejsze. W wielu miejscach pracy można zauważyć ludzi, którzy w przerwie wolą wyjmować z torby swoje pojemniczki zamiast wybierać się do pobliskiej restauracji. To się ceni! 🙂
Jednak często pojawia się jedno, zasadnicze pytanie: co zabrać ze sobą na uczelnie bądź do pracy? Na pewno nie kupne muesli z jogurtem, bo to żaden posiłek.

Możliwości macie na prawdę mnóstwo:

  1. Jeśli w przerwie od pracy chcesz przegryźć coś słodkiego, możesz zabrać ze sobą omleta bądź owsiankę z owocami i ulubionymi dodatkami, upieczone dzień wcześniej zdrowe babeczki lub brownie z fasoli, jogurt bądź twaróg z owocami i orzechami, makaron lub kaszę z odżywką białkową i owocami..
  2. Jesz słodkie śniadanie, więc w pracy wolisz zjeść coś na wytrawnie? Pełnowartościowy posiłek raz! Indyk w ulubionych przyprawach z kaszą lub ryżem brązowym i oliwą z oliwek, do tego sałatka z sezonowych warzyw, perfekto!
  3. Śniadanie w pracy, więc rano na szybko szykujesz pudło, które zjesz dopiero później.. Śniadania białkowo tłuszczowe są dla ciebie – najlepiej sprawdzą się omlet na wytrawnie z warzywami lub omlet na słodko z kakao, tarta cukinią, orzechami i marchewką. Oczywiście jeśli wolisz, to zabierz jajecznicę bądź łososia z warzywkami.
  4. Masz mało czasu na zjedzenie posiłku w przerwie od pracy? Shake proteinowe lub soki mogą być w sam raz dla Ciebie:
    – banan+odżywka białkowa+woda+ kakao lub kawa i cynamon
    – mleko kokosowe lub migdałowe+banan+odżywka białkowa
    – ananas+szpinak+pomarańcza+jarmuż
    – kiwi+banan+jarmuż
    Tylko nie zapomnij o orzechach na zagrychę, tłuszcze są niezwykle ważne!
  5. Jeśli nie chcesz za bardzo zwracać uwagi na siebie i na swój lunch box to zrób sobie kanapki z chleba na naturalnym zakwasie żytnim z indykiem, sałatą i pomidorem lub po prostu sałatkę z kurczakiem 🙂
  6. Zaimponuj znajomym w pracy i pokaż, że zdrowo nie znaczy nudno! Przygotuj sobie żytni placek z mięsem i warzywami lub jakieś wypasione, fit ciacho. Niech im szczeny opadną. Łap przepis na nasze cudo! KEBAB!A tutaj jeszcze dwie, szybkie w przygotowaniu propozycje śniadań idealnych do boxa.

    IMG_20160605_102437Przepis na omleta kakaowego z cukinią i marchewką:
    -2 całe jajka
    -2 białka jaj
    -1/3 cukinii
    – pół marchewki
    – łyżeczka kakao
    – cynamon do smaku
    – odrobina wiórków kokosowych
    – 20g orzechów brazylijskich
    – słodzik bądź stewia
    Marchewkę, cukinię i orzechy miksujemy. Jajka i białka jaj ubijamy razem z kakao, słodzidłem i cynamonem, Mieszamy wszystko razem i smażymy na patelni na oleju kokosowym. Na końcu posypujemy wiórkami.

 

IMG_20160520_101005Przepis na omleta na wytrawnie:

– 3 jajka
– papryka czerwona
– cebula
– bazylia, papryka słodka, chilli, czosnek granulowany, sól i pieprz
Warzywa kroimy drobno. Ubijamy trzy jajka z przyprawami. Podsmażamy warzywka na patelni, a potem wylewamy na nie ubite jajka i smażymy pod przykryciem.