Kolejny przepis dla zwolenników śniadań bez węglowodanów.

IMG_20160405_104003

Składniki:

  • 3 duże jajka
  • 60g awokado
  • Pomidor
  • Szczypiorek
  • Czosnek
  • Cebula
  • 50g jogurt naturalny
  • Bazylia, oregano, pieprz i sól

Przygotowanie:

Zaczniemy od sosu. Do jogurtu dodajemy wyciśnięty czosnek, bazylie, oregano, pieprz i sól.  Następnie zabieramy się za omleta. Na patelnie wrzucamy pokrojoną cebulę i smażymy ją ok. 3-4 min w tym czasie ubijamy jajka do momentu aż stworzy się piana. Można to zrobić ręcznie za pomocą trzepaczki lub w maszynie jeśli taką posiadasz. Na czystą i nasmarowaną patelnię wylewamy naszą pianę i smażymy pod przykryciem na małym ogniu ok. 1-2 min po tym czasie dodajemy nasze składniki i zostawiamy pod przykryciem na kolejne 2 min.  Ostatni etap to ostrożne złożenie omleta na pół i podanie go z sosem i szczypiorkiem.

Energia: 417  kcal

Białko: 28 g 

Węglowodany: 9 g

Tłuszcze: 30 g