Chyba większość z was zdążyła już poznać się z olejem kokosowym. Jeśli Ty jeszcze go nie masz, to po tym wpisie na pewno pobiegniesz go kupić :D! Olej kokosowy jest idealny do smażenia, pieczenia czy gotowania dań, nie tylko na słodko, ale i wytrawnie. Ponadto jest niesamowitym produktem jeśli chodzi o pielęgnację skóry czy włosów. Kokos zawiera w swoim składzie kwas laurynowy taki sam, jaki znajduje się w mleku matki. Ten kwas jest najsilniejszym z kwasów bakteriobójczych, chroniących układ odpornościowy. To tylko jedna z tysiąca zalet oleju kokosowego, ale dziś przedstawimy wam parę plusów naszego ulubionego produktu.

_1040651

 

  1. Olej kokosowy ma ogromny wpływ na zmniejszenie tkanki tłuszczowej, dzięki czemu łatwiej gubić nam zbędne kilogramy. Łyżka oleju zawiera 120 kalorie, mimo to nie wpływa on na nasz organizm tak jak zjedzenie łyżki oleju rzepakowego. Olej kokosowy składa się ze średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych, które w przeciwieństwie do kwasów o długich łańcuchach zawartych w innych olejach są metabolizowane w inny sposób, co działa na podkręcenie metabolizmu.  Kokos działa termogenicznie, a to oznacza, że spożywanie go zwiększa wydatek energetyczny. W skrócie – jedząc więcej oleju kokosowego spalimy więcej kalorii. Oczywiście nie chodzi tu o jedzenie tylko i wyłącznie kokosa, tylko o włączenie go do naszej diety, która jak wiadomo powinna być zbilansowana i gęsta odżywczo.
  2. Olej kokosowy normuje poziom insuliny oraz cukru we krwi. Zdrowe tłuszcze, które zawiera ten cudowny produkt, spowalniają procesy trawienne poprzez zmniejszenie indeksu glikemicznego, zapewniając nam stałe czerpanie energii ze spożywanej żywności. Łącząc olej kokosowy z węglowodanami następuje rozkład do glukozy, a wyniku czego poziom cukru we krwi pozostaje stabilny, nawet zaraz po posiłku.
  3. Olej kokosowy ma prozdrowotne działanie na nasz organizm. Jeśli zależy Ci na zdrowiu, odporności, zrzuceniu tkanki tłuszczowej, po prostu włącz go do swojej diety. Działa on między innymi : przeciw-drobnoustrojowo, przeciwzapalnie,  antybakteryjnie, antygrzybicznie, antywirusowo, anty-rakotwórczo, ale jest też przeciwutleniaczem.
  4. Olej kokosowy jest najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych średniołańcuchowych. Są to kwasy zawierające ogromne właściwości lecznicze. Nasz organizm na różne sposoby metabolizuje poszczególne kwasy tłuszczowe. MFCA, które posiada olej kokosowy obniżają ryzyko wystąpienia chorób serca. Populacje spożywające ok. 60 % kalorii z kokosa są uznawane za najzdrowsze na świecie. Na Polinezyjczykach przeprowadzono badania, które udowodniły, że ich życie jest dalekie od chorób serca i żyją oni w doskonałym zdrowiu i szczęściu.
  5. Kokos to kopalnia zdrowia. Bogactwo witamin i minerałów. W 100 gramach świeżego miąższu kokosa znajduje się 9 g błonnika, 32 mg potasu, 113 mg fosforu i aż 356 mg magnezu.
  6. Olej kokosowy ma swoje zastosowanie również w pielęgnacji ciała i włosów. Odżywia suche włosy i rozdwojone końcówki głęboko je odżywiając oraz pomaga ułożyć i rozczesać włosy rano po przebudzeniu. Nawilża skórę, więc można stosować go jako naturalny balsam, do ciała, dłoni, a nawet pięt. Sprawdza się także w przypadku popękanych, suchych ust. Ponadto jest naturalnym dezodorantem dla osób, które nie pocą się zbyt mocno. Można go również używać do zmywania makijażu i do łagodzenia skóry po goleniu.
  7. Olej kokosowy idealnie nadaje się do smażenia w wysokich temperaturach, ponieważ jest termostabilny (nie zawiera utleniających się kwasów tłuszczowych), dzięki czemu nie jełczeje i nie pali się.  Oczywiście nie musicie się obawiać, bo smak waszego dania nie zmieni smaku na kokosowy. Poza tym olej kokosowy świetnie pasuje też do smarowania kanapek czy omletów. Można go używać zarówno do dań słodkich, jak i wytrawnych.

Kokos jest dobry w każdej postaci. Olej, wiórki, mąka, masło, mleczko kokosowe – każdy z tych produktów warto włączyć do swojej diety i to w niemałych ilościach.

Polecamy książkę „Cud oleju kokosowego” Dr. Bruce Fife’a, jeśli nasz post Cię całkowicie nie przekonał!:)