W internecie na różnych forach istnieje pogląd, że węglowodany tuczą i należy w jak największym stopniu usunąć je z diety. Wiele osób ma mieszane uczucia. Nie wie co jeść, po jakie źródła energii sięgać i w jakich ilościach. Odpowiedź jest prosta.
bread-399286_960_720

Jest to nie prawda. Węglowodany w żadnym wypadku nie tuczą. To nadmiar kalorii spowodowany przejadaniem się prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej. Bez węglowodanów nie jesteśmy w stanie dokładnie zaspokoić naszego organizmu w źródło energii. Węglowodany, które dostarczamy organizmowi magazynowane są w formie glikogenu w mięśniach, wątrobie i we krwi. Dopiero po uzupełnieniu glikogenu organizm wszystkie dodatkowe kalorie gromadzi w postaci tłuszczu.

Zastanów się. Chcesz, żeby twoje treningi były wykonywane na jak najwyższych obrotach? Tylko jak, skoro nie dostarczasz organizmowi niezbędnych do tego surowców? Oczywiście tłuszcze też są bardzo dobrym, źródłem energii jednak do intensywnego treningu mięśnie potrzebują głównie węglowodanów. Staraj się dostarczać węglowodanów przed i po treningu. Jest to bardzo ważne. Jeśli zależy ci na utracie tkanki tłuszczowej możesz zrezygnować z nich na śniadanie i spróbować śniadania białkowo-tłuszczowe. Pamiętaj, że zdrowa dieta to taka, która zawiera wszystko w odpowiedniej ilości. Mam tu na myśli takie elementy jak białka, węglowodany, tłuszcze oraz witaminy. Nie wpadaj w skrajność i nie rezygnuj z różnych rzeczy, tylko zachowaj umiar i zdrowy rozsądek.