Wszelkiego rodzaju napoje,soki i inne płyny mogą być wysokim źródłem kalorii, które biorą się z cukrów. Jeżeli zależy Ci na utracie zbędnych kilogramów, powinieneś przykładać dużą uwagę do płynów, które spożywasz. Wiele z nich zawiera sporo cukrów, które są dodawane w celu polepszenia smaku.

Największym problemem przy spożywaniu napojów słodzonych jest to, że ludzie nie znają umiaru. O ile szklanka soku owocowego może wpłynąć korzystanie na nasz organizm to picie codziennie całej butelki czy kartonu może przynieść bardzo złe skutki. Najgorszym z nich jest otyłość. Spowodowana jest tym, że duża ilość glukozy we krwi zamienia się w tłuszcz. Przyczyną mogą być też gwałtowne wyrzuty insuliny, które zmniejszają wrażliwość na leptynę, czyli substancję hamującą apetyt.

Cukier rafinowany, który dodawany jest do napojów pozbawiony jest wszelkich dobrych składników. Nie znajdziesz w nim witamin czy minerałów, które są niezbędne dla naszego zdrowia.

Warto wiedzieć jaką krzywdę może jeszcze wyrządzić nam nadmiar cukru w diecie:

  • zwiększony poziom trójglicerydów
  • obniżona odporność
  • Może prowadzić do stanów zapalnych.
  • wzrost poziomu cholesterolu.

Wybierając napoje powinniśmy patrzeć na to, ile zawierają cukrów i co jest ich źródłem. Poniżej zrobiliśmy dla was tabele żeby przybliżyć wam, ile kalorii, znajduje się w popularnych napojach w 250 ml czyli tyle, co w jednej szklance.

Napój 250 ml kcal
Kawa i herbata czarna 0
Woda 0
Kawa z dwoma łyżeczkami cukru 40
Powerade niebieski 40
Woda smakowa cytrynowa, Żywiec 60
Lipton Ice Tea 75
Mleko 0,5 %, Mlekowita 87
Cola Cola 105
Smakowy jogurt pitny 105
Sok pomarańczowy, tymbark 110
Red bull 112
Kubuś 130
Piwo 145
Wino czerwone, wytrawne 170