Lato tuż tuż, więc coraz więcej osób budzi się i zaczyna walkę o lepszą formę. Wielu z nich pewnie zdąży do lata zmienić swoją sylwetkę, ale niestety nie każdy ma tak dobre predyspozycje. Ty masz mniej do zrzucenia, a ona ma więcej. Jednak z odpowiednim nastawieniem i dobrą motywacją obie jesteście w stanie zrobić niemalże równy progres! Nie ma co się zastanawiać i odkładać tego na kolejny poniedziałek. Przecież dobrze wiesz, że „od poniedziałku” NIGDY NIE DZIAŁA!

Marzą Ci się jędrne pośladki, płaski brzuch, fajnie zbudowane ramiona, duża klata czy umięśnione plecy, nieważne. Przygotowaliśmy poradnik, który każdemu może pomóc dojść do celu :). Chodzi nam oczywiście o zdrową, wysportowaną sylwetkę, nie o sylwetkę kulturysty. Coraz większą popularnością w internecie cieszą się właśnie kulturyści ze swoją idealną rzeźbą. Musisz mieć świadomość, że zawodnicy trzymają formę i niski bf praktycznie przez cały rok. Ciężko harują na siłowni i trzymają dietę w 100 %. Zwykłemu Kowalskiemu, który chce jedynie trenować, zbudować trochę mięsa i dobrze wyglądać byłoby ciężko prowadzić taki styl życia, jaki prowadzą kulturyści czy zawodniczki bikini fitness. Zresztą nie jest mu to w ogóle potrzebne. Lepiej cieszyć się treningami, zdrowo się odżywiać i nie faszerować się tonami suplementów, bez których niestety żadni zawodnicy nie byliby w stanie przygotować się do wyjścia na scenę.

Wiedz, że wiele zależy od genetyki. Jeśli Twoje ciało ma tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej, to nawet przy mocnych, intensywnych treningach możesz mieć problem z odsłonięciem swoich mięśni. Oczywiście nie wyklucza to faktu, że Twoja skóra się ujędrni i znacznie poprawi się Twoje samopoczucie! Włączając do swojego trybu życia zdrowe odżywianie oraz regularne treningi możesz znacznie zmienić wygląd Twojej sylwetki nie tylko pod względem chudnięcia, ale i poprawy stanu skóry.

Jakie ćwiczenia idealnie sprawdzą się przy rzeźbieniu sylwetki?

Na pewno treningi siłowe będą tutaj koniecznością. Mogą być to ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała lub ciężarów. Obie wersje są sprawdzone i zdecydowanie najlepsze, jednak treningi z masą własnego ciała są o wiele bardziej intensywne i wymagają od nas innej siły, niż przy podnoszeniu ciężarów. Trenując kalistenikę lub street workout wykorzystujesz niemalże w każdym ćwiczeniu całe swoje ciało. Są to na prawdę mocne i ciężkie treningi, więc kardio czy interwały nie są konieczne. Jednak nie musisz pchać się na taki poziom, bo treningi z obciążeniem są bardzo dobrym sposobem na kształtowanie sylwetki. W celu nakręcenia metabolizmu warto to treningów włączyć interwały bądź tabatę.

W skrócie – świetnie sprawdzi się taki plan:

  • treningi siłowe 3-4 x w tygodniu – mogą być to treningi całego ciała (FBW) lub dzielone na partie mięśniowe (Split)
  • interwały/ tabata/ kardio 3-4 x w tygodniu – najlepiej po treningu siłowym (kardio nawet lepiej w dni wolne)
  • rozgrzewka przed i rozciąganie po każdym treningu – są to nieodłączne elementy każdego treningu, dzięki którym znacznie zmniejszysz możliwość wystąpienia kontuzji, poprawisz mobilność, wprowadzisz mięśnie w tryb pracy i pozwolisz im na szybszą regenerację
  • warto włączyć do treningów rolowanie, które również w ogromnym stopniu przyczyni się do regeneracji mięśni i wpłynie na mobilność ciała.

Teraz czas na najważniejszy aspekt – odżywianie.

To od tego jak i ile jemy zależy to, czy jesteśmy na masie czy na redukcji. Wiadomo, że będąc na nadwyżce kalorycznej nie zrzucisz zbędnego tłuszczu, dlatego ujemny bilans będzie tutaj koniecznością. Najpewniejszym sposobem będzie obliczenie swojego dziennego zapotrzebowania, odjęcia od niego ok. 200-300 kcal na początek i rozbicie na poszczególne makroskładniki. Zakup wagi również znacznie ułatwi Ci zadanie. Oczywiście nie będziesz musiał ważyć jedzenia cały czas. Kwestia czasu i sam wyczujesz ile pożywienia potrzebuje Twój organizm, nauczysz się go słuchać.

Tak na prawdę to wcale nie musisz liczyć kalorii ani wszystkiego ważyć. Wystarczy jeść rozsądnie, zdrowo, w odpowiednich proporcjach. Nie przejadać się i unikać przetworzonej żywności. Obserwując swój organizm będziesz wiedział, czy idziesz w dobrą stronę.

Nie musisz wspomagać się żadnymi spalaczami, ponieważ redukcję znacznie ułatwić Ci mogą różne, naturalne produkty, jak na przykład ocet jabłkowy, kiszonki, woda z cytryną, ostre przyprawy, imbir, kurkuma, cynamon, kawa czy herbata zielona.

Zadbaj o swoje jelita. Jak i po co? -> ZDROWE JELITA

I pamiętaj, że zdrowo wcale nie musi oznaczać nudno. Dieta musi być urozmaicona, inaczej szybko się znudzisz. Używaj każdego dnia różnych produktów, przypraw, rodzai mięs, jajka jedz w innej formie, dodawaj różne warzywa. Piecz, smaż, gotuj, grilluj. Szukaj zdrowych zamienników dań, które uwielbiasz. Spaghetti czy pizzę również możesz jeść na diecie. Wystarczy zmienić parę składników na te lepszej jakości. Ciastka, lody? Czemu nie! Internet jest pełen niesamowitych pomysłów na różne słodkości. Nie jesteś więźniem swojej diety. Nie bój się jedzenia. Kombinuj, a stanie się to przyjemnością.