W naszym dziennym menu nie ma miejsca na nudę. Uwielbiamy kombinować, poznawać nowe smaki i bawić się jedzeniem. Niestety wiele osób przerzucając się na zdrowe odżywianie nie ma pomysłów po co sięgać, co z czym łączyć, jak cokolwiek przygotować. Na starcie szybko zniechęcają się, bo po kilku dniach jedzenia tego samego stwierdzają, że zdrowe odżywianie jest strasznie monotonne. Tak na prawdę wystarczy ruszyć głową, odpalić kilka kulinarnych blogów, albo zwyczajnie zajrzeć na nasze instagramy @aagata_h i @p_barglik, gdzie pomysłów jest mnóstwo. 🙂

 

Agata – przykładowy jadłospis:

Od dłuższego czasu stawiam na śniadania białkowo tłuszczowe. Zwykle jest to omlet lub jajecznica. Pierwszą propozycją na słodko jest omlet z trzech jaj oraz zmiksowanej marchewki z cukinią, słodzikiem lub erytrolem i orzechami brazylijskimi z polewą czekoladową zrobioną z kakao i dwóch żółtek. Drugą opcją już na wytrawnie jest również omlet z trzech jaj z warzywami, olejem kokosowym lub oliwą z oliwek oraz mnóstwem przypraw.

 

Drugi posiłek jest najczęściej u mnie posiłkiem potreningowym. Znajduje się w nim zawsze mnóstwo owoców, omlet z płatków jaglanych, odżywki białkowej i jaj, kasza z indykiem lub odżywką białkowa. W dzień wolny od treningu w tym posiłku również stawiam na duuuużo owoców (korzystam z najlepszego sezonu:D) oraz źródło białka i tłuszczu, czyli ostatnio mój faworyt – nutella z awokado, odżywki białkowej i kakao.Trzeci posiłek na wytrawnie. Staram się codziennie wybierać różne źródła węglowodanów złożonych. Najczęściej pada na bataty, ziemniaczki młode, makaron żytni razowy lub kaszę gryczaną białą. Do tego oczywiście mięsko, awokado lub orzechy.

Czwarty i ostatni posiłek jest również posiłkiem pełnowartościowym. Jem w nim największą ilość węglowodanów w ciągu dnia (pomijając dzień treningowy, gdzie w posiłku po treningu jem najwięcej węglowodanów). Zwykle stawiam na kaszę jaglaną, ponieważ jest lekkostrawna i nie obciąża żołądka. Posiłek jem zwykle godzinę przed pójściem spać, więc wolę nie wrzucać na ruszt nic ciężkiego jak np. makaron czy ziemniaki, które zawierają skrobię.

W moim codziennym menu pojawia się dużo tłuszczu. Uwielbiam awokado, orzechy i olej kokosowy, więc jako źródło zdrowych tłuszczów to one dominują w diecie. Jako źródło węglowodanów najczęściej sięgam po kasze i płatki jaglane, bataty oraz makaron żytni razowy. Białko, to oczywiście mięsko, a dokładniej indyk oraz wołowina (pomijając jajka, które jem codziennie na śniadanie).

Patryk – przykładowy jadłospis:

U mnie śniadania to głownie owoce i połączenia z jajek i wszelkiego rodzaju węglowodanów złożonych. Dominują tutaj płatki owsiane, jaglane,orkiszowe, mąka jaglana, gryczana i orkiszowa. Do każdego placka prawie zawsze dodaje mąkę kokosową, która nadaje świetną konsystencję biszkoptu. W prawie każdym śniadaniu znajduję się też masło orzechowe, którego jestem fanem 🙂

Drugi posiłek to też u mnie zwykle potreningowy. Tak samo jak w śniadaniu ląduje w nim trochę owoców. Banan do łapy lub inne sezonowe owoce. Posiłek składa się z pełnowartościowego białka, porcji tłuszczu w formie orzechów lub oleju oraz węglowodanów złożonych, najczęściej ryż, bataty, makaron, kasze.

Trzeci posiłek tak samo jak w tym potreningowym zawiera wszystkie niezbędne składniki tyle, że nie znajdują się w nim już owoce. Często są to sałatki z ryżem lub kaszą. Z mięs dominuje u mnie indyk i wołowina. Czasami wpadają też burgery. 🙂

Ostatni posiłek to rośliny strączkowe, z których robię pastę lub też podaje je w jakimś sosie. Najczęściej jem je z chlebem własnej roboty.

Staram się aby moje posiłki były przepełnione owocami i warzywami. Z tłuszczów też wole korzystać w formie naturalnej,więc zawsze znajdą się orzechy włoskie, nasiona dyni czy sezam. Nabiał jem sporadycznie głownie wtedy gdy potrzebuję go do sosów, piję kawę czy jem lody, ser wybieram zawsze długo dojrzewający i dodaje go małymi porcjami dla smaku. Na talerzu musi być zawsze kolorowo i różnorodnie. Smaczne posiłki trzymają mnie przy zdrowym jedzeniu i nie czuje tak wielkiej ochoty na wszelkiego rodzaju niezdrowe produkty.